پیام تسلیت

خبرتیاوې او اعلانونه
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

با درد و دریغ  عمیق اطلاع حاصل نمودیم که یکی از شخصیت های بی بدیل وطن محمد عثمان راسخ  سابق  لوی سارنوال  دولت  افغانستان و یکی از جهره های شهیر مسلک حقوق  ،  خدمتگار وطن ومردم  در شهر میمنه ولایت فاریاب چشم از جهان پوشید.

هیآت اجرائیه  انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  وفات مرحوم  راسخ را بحیث یک حقوقدان شهیر ، شخصیت بی بدیل و نمونه  در خدمتگزاری به مردم ، با طینت پاک، از خود گذری  یک ضایعه بزرگ میداند. مرحوم راسخ سالهای طولانی در پست های مختلف دولتی منجمله به حیث والی 

و اخرین پست دولتی اش بحیث لوی سارنوال  دولت افغانستان  یکی از پاسبانان حاکمیت قانون و مدافع حق و عدالت بوده است.

مرحوم راسخ سالهای اخیر زنده گی اش را دریک  کلبه عاد ی ولی بدون شک با افتخار ، غرور، سر بلندی و با وجدان آرام  در شهر زادگاه اش میمنه ولایت فاریاب سپری  میکرد.

 

ما نام مرحوم راسخ را در زمره رادمردان  بزرگ خدمتگزار ، حقوقدان  برجسته و پاکنفس وطن دانسته  یادش را گرامی میدانیم. او با پاکی و صداقت خود و مسلک مقدس حقوق را در خدمت انسان و انسانیت قرار داد و اکنون ما به گذشته او افتخار بزرگ نموده به پاکی ، صداقت و شخصیت  و پایمردی اش  ادای احترام مینمائیم.

 

مرحوم راسخ که افتخار شاگردی موسس و رئیس افتخاری انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  پوهاند دوکتور غلام سخی مصئون را در دوره تحصیل شان در دانشکده  حقوق و علوم سیاسی پوهنتون کابل داشتند، پیوسته و با تماس ها از موقف انجمن حقوقدانان افغان در اروپا در دفاع  از حاکمیت قانون در افغانستان حمایت مینمود.

هیآت اجرائیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا  عمیق ترین مراتب تسلیت خویش را بدین مناسبت به فامیل محترم مرحوم راسخ، دوستان و هم مسلکان حقوق  ابراز نموده ، روح مرحوم راسخ را شاد و یادش را گرامی و جاویدان آرزو مینماید.

 

  با احترام

از نام هیاٌت اجرائیه انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

میر عبد الواحد سادات

رئیس انجمن