اهدا به زنان افغانستان:

ټولنیز
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

 

میر عبالواحد سادات

                    خطاب به محترمه شرل بنارد خليل زاد:

محترمه شرل بنارد خانم جناب خليل زاد در مقاله ايكه در " نشنال انترست " بنشر رسيده ، ضمن تاخت و تاز به زنان افغانستان نوشته است: 

" مدافعان زن در افغانستان نميتوانند كه مانع بازگشت نيرو هاى نظامى امريكايى شوند.

حدود دو دهه است که آمریکا برای بهبود وضعیت زنان در افغانستان کار کرده است واشنگتن بر تدوین قانون اساسی افغانستان نظارت داشته که حقوق آنان را تامین و حضور آنان را در مجلس نمایندگان تضمین کرده است. برای آنان مکتب/مدرسه ساخته، بورسیه داده، خوابگاه برای دختران در مناطق روستایی ساخته تا آنان بتوانند در دانشگاه‌ها در شهر درس بخوانند.

" رهايى و برابرى محصول ترس و وحشت نيستند كه بتوان انرا با ارتش و پول ديگران بدست اورد " 

خانم بنارد همچنان از كشته شدن ( ٢٥٠٠ ) سرباز امريكا و مصرف ( ١٢٦ ) مليارد دالر به زنان و در واقع به تمام مردم طعنه گويا ياد مينمايد. 

به خانم بنارد بايد گفت كه : 

هيچ زن و مرد افغان براى امدن عساكر شما دعوت نامه نفرستاده اند ، شما دقيق در جريان قرارداريد كه هجوم عساكر امريكايى بر اساس اهداف از قبل پلان شده و بر اساس منافع ملى انكشور و در راستاى مصالح  جيوستراتيژيك و جيوپولوتيك انجام يافته است كه بزرگترين قربانى را از مردم مظلوم ما گرفته و چندين صد برابر تلفات عساكر شما شهيد ، معلول و ... داده  و در چهار سال اخير كه تلفات عساكر امريكا را ( ٦٧ ) تن  و منسوبان  قواى مسلح افغان را ( ٤٥ ) هزار اعلام كرده اند و روزانه دوام دارد. 

 

خانم خليل زاد : 

بياد داشته باشيد كه : 

زن افغان ازادى و حق خود را از امريكا تگدى نميكند و بخوبى به اين اصل باور دارد كه حق گرفته ميشود و بخاطر ان بايد رزميد . 

البته از كفر ابليس معروفتر است كه شما ، شوهر عزيزتان جناب خليل زاد و دولت متبوع شما مقروض و دين دار افغانستان است . 

تراژيدى خونبار افغانستان معلول و محصول مداخله و تجاوز خارجى است ، از همان جمهوريت اول و زمان محمد داود فقيد جنگ اعلام ناشده پاكستان عضو پيمان نظامى  " سنتو " با موافقه شما و در وراى  " كمربند سبز " بدور اتحادشورى وقت  ، اغاز و در حوادث بعدى و در جولاى ( ١٩٧٩ م ) نخستين كمپ تربيه تروريستان و بخاطر كشاندن پاى نظاميان شوروى و به ادامه بخاطر " ويتنام " ساختن كشور ما ، طراح ان سناريوى خونين برژينسكى با فير سمبوليك مرمى از دره خَيبر بطرف افغانستان و تا كنون و درين بيشتر از چهاد دهه افغانستان بحيث نطع جنگ سرد و اكنون بمثابه معبر ورود به اسياى ميانه قربانى ميدهد.

 خانم بنارد : 

گشودن صفحه خونين تاريخ بخاطر ان است تا به فراست دريابيد كه : 

عساكر امريكا بخاطر دفاع از حقوق زنان افغان و يا حقوق بشر و ... كه ديگر اطفال صنوف ابتدايى مكتب نيز بدان باور ندارند ، به  سر زمين افغانان سرازير نشده اند . بدينرو انچه مسلم و اظهرمن الشمس است : 

مسووليت اخلاقى قدرتهاى رقيب مسبب تراژيدى خونبار افغانستان و دولت امريكا در قبال مردم ما ميباشد ( moral obligation ) از تحفه ديمو كراسى ياد گرديده است و اسفا  كه در علوم سياسى به اين ديموكراسى كليپتوكراسي ميگويند و در علم اقتصاد همچو بازار ازاد را بازار فساد ميخوانند . 

به ايجاز بايد متذكر گرديد كه افغانستان حدود يك قرن قبل  اولين قانون اساسى خود را نافذ و نهضت زن و ارشاد النسوان و ملكه همطراز با اروپاهيان را داشت و اما استعمار انگليس راه را براى علم برداران جهل و تاريكى ، ملاى لنگ و حبيب اله كلكانى باز كرد و همچنان در اخير قرن قانون اساسى ، نهضت زنان و اردوى ملى افغانستان را همين  دوستان و متحدان دولت امريكا نابود ساختند . 

از بوالعجبى هاى تاريخ كه اين بار نيز رئيس جمهور عجول شما ميخواهد براى بار سوم تجربه سقوط افغانستان را رقم بزند و متوجه باشيد كه شوهر شما جناب خليل زاد ، بر مقدرات مادروطن خود ، پاكستان را حاكم نسازد و به زخم خونين افغانستان نمك اضافى نپاشد . 

و در غير ان مطمهن باشيد كه  : 

زنان شجاع ، صبور و مقاوم افغان و مردم غيور ما ميتوانند تا از حق حيات شان و حق گذار كشور بشاهراه صلح واقعى و شاهراه ترقى دفاع نمايند. 

با حرمت