جورج بوش انتقام( منتظرالذیدی) از مردم بیگناه فلسطین میگيرد

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

رحمت اله روان

زما نکه جورج بوش ریس جمهور امر یکا توسط منتظرالذیدی توسط کفش درمحضر عام تهدید گردید وبه روی شان کفش پر تاب گردید وبعدا ما نند دزد عراق را تر ک گفت وعقده به دل داشت که به کدام بها نه این انتقام را بیگرد در عراق نمیتوا نست زیرا در عراق شخصی خودش دخیل است وعملا نیروی نطا می شان در ان مملکت موج قراردارد همچنان در افغا نستان عین شرا یط بر قرار میبا شد بنا از طر یق اسرا یل دست به کار شد تا انتفام خودرا از مردم مسلمان بی گناه فلسطین بیگرد .
طی روزهای گذشته، جهان اسلام، باری دیگر آبستن یک رویداد تلخ و وحشناک بود که همانند حوادث پی درپی و تکان دهنده گذشته، جامعه اسلامی را لرزاند، زیرا مردم باریکه غزه در فلسطین اشغال شده، در طول روزهای گذشته، به دنبال چندین ماه محاصره اقتصادی و غذایی که جان شان را به لب رسانده بود، باری دیگر، با حملات گسترده و وحشیانه اشغال گران اسرائیلی روبه رو شده و باز صدها قربانی دادند.
در طول چندین دهه گذشته به خصوص در سال ها اخیر، کشورهای اسلامی، به جولان گاهی برای منفعت جویی های غرب به خصوص حامیان اسرائیل در راستای منافع صهیونیسم مبدل گشته اند و دشمنان اسلام، جوامع اسلامی را از فلسطین و لبنان گرفته تا افغانستان و عراق، هدف سخت ترین حملات ضدانسانی خود قرار داده و به این وسیله، دست به شنیع ترین جنایات بشری می زنند که کم تر همانندی در گذشته داشته است.
جای تأسف این جاست آن هایی که علم دفاع از حقوق بشر و دموکراسی را در جهان بلندکرده اند، در واقع حامیان صهیونیسم و اهداف شوم آن در منطقه بوده و به این وسیله سازمان های بزرگ و معتبر جهانی به خصوص سازمان ملل و شورای امنیت را در راستای منافع ضد انسانی خویش، به بازیچه و آله دستی مبدل ساخته اند.
جای تأسف دیگر، این که سردم داران کشورهای اسلامی به خصوص سران عرب، چنان مستمسک و آله دست غرب به خصوص صهیونیسم شده اند که به جای تلاش برای حل مشکلات کشورهای عربی و اسلامی و رسیدن به فریاد ملت مظلوم فلسطین، بیش تر به منافع آمریکا و اسرائیل پای بند بوده و در این راستا، از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند.
این وضعیت چنان اسفناک شده که حتی این کشورها، دیگر به طرح صلح عربی خویش برای حل مشکلات فلسطین پای بند نبوده و طرح یا طرح هایی را دنبال می کنند که در راستای منافع آمریکا و اسرائیل باشد.
این کشورها به دنبال حوادث روزهای گذشته در غزه، حتی برای یک بار هم که شده، برای تقبیح جنایات گسترده اسرائیل، به روی پرده تلویزیون ها ظاهر نشدند و تنها اعلام کردند که روز چهارشنبه، نشستی اضطراری را برگزار می نمایند، در حالی که به نظر می رسد حتی آمریکای حامی اسرائیل، بیش از این کشورها به فکر مردم مظلوم فلسطین است که خواهان قطع حملات و آتش بس میان طرفین شده است!
در این بین، احزاب و گروه های فلسطینی به جای این که در تلاش برای حل مشکلات مردم مظلوم خود باشند، با بازیچه این و آن شدن و دامن زدن به نفاق و تفرقه و مبارزه علیه یک دیگر که در حقیقت طبق پلان شوم آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی، پیش می روند، زمینه را برای هرچه بیش تر قربانی شدن مردم خویش در تجاوزات اسرائیل، آماده ساخته اند.
حوادث اخیر در غزه زمانی تکان دهنده تر می شود که به دنبال جنایات روزهای گذشته اسرائیل، حکومت فلسطین که بیش تر خود را در برابر گروه فتح و هواداران آن مسئول می داند نه تمام فلسطینیان، حتی برای یک بار که شده، صدای خود را بیرون نداده و در برابر اسرائیل و حامیان آن، قد علم نکرد تا این وضعیت، بار دیگر، به یک پارچه گی آنان بیانجامد.
به هر حال، نبود یک رهبریت قوی میان فلسطینیان که بتواند آن ها را یک دست و یک صدا کند و وجود نفاق گسترده میان آن ها و همچنین سکوت و انفعال کشورهای عربی و سردمداران آن ها، نه تنها برای این بار، بلکه جنایات غزه را برای همیشه، دنباله دار خواهد ساخت و تا زمانی که یک تغییر و دگرگونی در این وضعیت پیش نیاید و مسلمانان واقعا پی به تکلیف واقعی خود نبرند، از دست سازمان ملل و کشورهای اسلامی دیگر نیز کاری برای حل مشکلات فلسطین برنخواهد آمد.
در تازه ترین گزارش ها شمار شهدا و مجروحین حملات اسراییل در غزه به بیش از هزار تن رسید و تا هنوز جریان بمباردمان طیارات اسراییل قطع نشده است و راکت های صهیونیسم همچنان از کودکان و زنان فلسطینی قربانی می گیرد.
بی تفاوتی ممتد رژیم اسراییل در برابر خواست بر حق مردم فلسطین، کوچ اجباری آن ها از سرزمین آبایی شان از چند دهه بدینسو ادامه دارد.
غصب سرزمین فلسطینی ها، کشتن و بستن باشندگان اصلی این مرز و بوم بوسیله ی صهیونیست ها جریان دارد و جهان با بی تفاوتی این فاجعه ی دردناک بشری را نظاره می نماید.
اسراییل کوشیده است تا فلسطینی های آزادیخواه و استقلال طلب را تروریست معرفی دارد و زیر این عنوان بدور از هر قانونی راه ورود کاروان های مواد غذایی، مواد سوختی و دارو را بر یک و نیم ملیون باشنده ی غزه ببندد و عرصه ی زندگی را برای آن ها بشدت دشوار نماید. و پس از آن، در حالیکه پیروان حضرت مسیح (ع)، سرگرم جشن تولد آن حضرت می باشند و برای تجلیل از سال نو میلادی آمادگی می گیرند صهیونیست ها -در زادگاه آن حضرت- کشتار فجیعانه ی باشندگان بی دفاع فلسطین را راه اندازی نموده که برای جهان بشریت مایه ی شرم و ننگ می باشد.
موقف حكومت امريكا همان موقف ظالمانه وعارى از هرنوع عنصر انسانى است كه هميشه بصورت يكطرفه و كاملا كوركورانه از اسرائيل حمايت نموده وهرچه را كه اسرائيل انجام بدهد تاييد ميكند. اينبار نيزامريكا از حمله وقتل عام فلسطينيها توسط رزيم صهيونيستى با كمال وقاحت حمايت كرد و اسرائيل را دركشتار فلسطينيها حق به جانب خواند!
هر چند موقف وزارت خارجه و نطاق قصر سفيد همان تاييد و حمايت كوركورانه هميشگى بود ولى الفاظ و كلماتى كه از طرف زلمى خليل زاد نمايندهء امر يكا در ملل متحد بكار برده شد از همه شرم آورتر بود:
زلمى خليل زاد در تصريح خود به خبرنگاران صهيونيست تر از اولمرت وباراك وليفنى جلوه كرد و به توجيه قتل عام فلسطينيها پرداخته وخواهان توقف فورى برتاب راكت توسط فلسطينيها بر اسرائيل شد واز توقف حمله وقتل عام فلسطينيها توسط اسرائيل هيچ حرفى به زبان نياورد وفقط به اين اكتفا كرد كه : "of course the humanitarian needs of ghazzan must be addressed" يعنى به ضرور تهاى انسانى مردم غزه با رسيدگى شود!!
خليل زاد كه متاسفانه در افغانستان تولد شده است و ظاهرا نام مسلمانى و افغانى برسر دارد با وجوديكه در آخرين روزهاى ماموريت خود بحيث نمايندهء دائمى امريكا در ملل متحد قرار دارد ،خواست خودش را صهيونيست تر از هر صهيونيست ثابت بسازد و با خفه كردن آخرين بقاياى احساس و نداى انسانى در ضميرو وجدان خود – طبعا اگر براى خليل زاد بس ازهمهء آنچه كه در افغانستان وعراق براى بادارو ولى نعمت خود جورج بوش انجام داد باقى مانده باشد- قتل و كشتار اطفال و زنان فلسطين را بيشرمانه توجيه نمايد.
اجساد صدها تن از شهدا و مجروحين از جمله اطفال مكاتب و مدارس و همجنان آه ونالهء مادران و دختران خورد سال كه دل سنگ را نيز آب ميكرد اثرى در در قلب سخت تر از سنك خليل زاد اين استاد علوم سياسى و روشنفكر به اصطلاح پست مدرنيست نداشت. وقتى من خليل زاد را در پردهء تلويزيون هنگام سخن گفتن با خبرنگاران ديدم كه چگونه با كمال بيدردى وبيشرمى و بدون ذكر واشارهء به قتل عام وكشتار فلسطينيها توسط اسرائيل خواهان توقف فورى پرتاب راكتهاى جوابى حماس به اسرائيل شد بيدرنگ آيت مباركهء" ثم قست قلوبكم من بعد ذلك فهى كالحجارة أو أشد قسوة" در قرآن در ذهنم تداعى شد.
باور كنيد كه موقف معين وزارت خارجهء ناروى و خافيير سولانا سخنگوى اتحاد اروپائى وطريقه و الفاظ سخنگوى حكومت امريكا در واشنگتن در مقايسه با سخنان خليلزاد بمراتب مهذب تر و انسانى تربود.پایان

رحمت اله روان