در حال حاضر یک جبهه چپ دموکراتیک می تواند حلال مشکلات افغانستان باشد

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

رحمت اله روان



function noRightClick() {

if (event.button==2) {

alert('??????? . ???? ???? ?? ???? ???? ??? ????')

}

}

document.onmousedown=noRightClick



آنهائیکه تیشه به ریشۀ حزب میزنند،نه تنها نفرین هزاران انسان این وطن را نصیب میگردند، بلکه به زنده گی وشخصیت خودبرای همیشه خاتمه میدهند
آنچه که امروز در راستای در یافت پیروزی ها به خاطر مشخص ساختن جایگاه معین سیاسی و بکارگیری نقش مؤثر در روند جاری سیاست در کشور راهنما و ملاک پیروزی ، هدف شمرده می شود عبارت از تقویت روحیه پذیرش،تحمل،همسویی، نزدیک کردن نکات مشترک برنامه یی، همصدایی وحمایت کردن از همدگر درمیان احزاب وسازمان های مترقی کشور است که باور مان را به امر بهروزی امروز و آینده میهن جنگ زده مان بیشتراز پیش تقویت می بخشد .
در این جای شک نیست که احزاب و سازمان های سیاسی کشور همه و همه به خاطر همین هدف والا کمر همت بسته اند، اما آنچه در این راستا حایز اهمیت می باشد این است که تکروی ها، کاروان عظیم جنبش پیشرونده سیاسی کشور را به عقب می زند و چشم امید وطن ومردم را بیشتر از پیش به انتظار می ماند، در حالی که شرایط و اوضاع جاری و هم چنان نیاز مبرم مردم و حالت نابسامان کشور خواهان آن است که این احزاب و سازمان ها به منظور دریافت وجوهات مشترک باهمی باالفعل و بالقوه عمل نمایند .
نورالحق علومی، رهبر محترم حزب متحد ملی افغانستان،بار ها بر این مساله تاکید ورزیده است که: پیروزی احزاب مترقی افغانستان به خاطر خدمتگذاری به وطن و مردم ،در اتحاد آنان نهفته است .
این مساله در کنگره اخیر حزب متحد ملی افغانستان در کابل نیزبا صراحت مطرح شد و به احزاب و سازمان های داخل و خارج از کشور حزب متحد ملی افغانستان وظیفه داده شد که همیشه، دوشادوش سازمان های همسو وهمتبار ایده های مشترک خدمت به وطن وتفاهم ملی گام بردارند .
اخیرا طرح مبسوط غلام محمد جلال رییس محترم حزب ملی هیواد افغانستان را مبنی بر این که ((در حال حاضر یک جبهه چپ دموکراتیک می تواند حلال مشکلات افغانستان باشد))در سایت ها مطالعه کردیم . در نوشتهء غلام محمد جلال روی ایجاد چنین یک جبهه ای که بتواند راه را برای یک اتحاد سراسری در آینده کشور هموار ساز د طرحی داده شده است .
رهبر حزب ملی افغانستان تاکید دارد که برای ایجاد یگانگی عام وتام وبسیار طبیعی، میان احزاب همسو، ایجاد یک جبهه،گام اول شمرده می شود .
چندسال قبل به اشتراک سازمان های شهری نزدیک به نه حزب سیاسی افغانستان یک کمیسیون تفاهم در شهرمسکو ایجاد شد.این کمیسیون کارهای مثمری را نجام داد که در وقت وزمان آن قابل ستایش و در خور اهمیت بود وکار آن در تناسب به انکشافات سیاسی و اجتماعی کشور درمیان احزاب عضو آن کمیسیون، اثر بخشی معین خود را دارا بود. اما از انجایی که رویداد ها در کشور با سرعت دگرگون می شوند،تقاضا ها ونیاز ها نیز مبرم و مبرم تر می گردند و ایجاب نزدیک شدن های هر چه بیشتر میان احزاب وسازمان های سیاسی همسو و نظر را می نماید .
بناء سازمان های شهر مسکو حزب متحد ملی افغانستان و حزب ملی هیواد افغانستان با درک و پذیرش و استقبال از نیات اندیشمندانه رهبران حزبی مان، پس از غور و بررسی های طولانی ومشوره ها و هدایات رهبری دو حزب، به این نتیجه رسیدیم که باید گام اول ایجادیک جبهه مشترک را ما برداریم. زیرا صفوف پایه است و باور داریم که هراتحاد و جبهه ای که از صفوف ایجاد می شود نه تنها این که پایداری و دوام آن بیشتر است، بلکه استحکام روز افزونی نیز می داشته باشد و هیات های رهبری احزاب مان نیز چنین یک اصل را مشوره وهدایت می دهند .
با توجه به نیات و باور رهبری احزاب مان شورا های شهری مسکو حزب ملی هیواد افغانستان وحزب متحد ملی افغانستان خاطر :
اینک به تاریخ سی ویکم ماه دسمبر ۲۰۰۹ در آستانه سال ۲۰۱۰ میلادی پایه گذاری جبهه مشترک میان دوسازمان را به خاطر آرزومندی های هرچه بیشتر این دو حزب وسایر احزاب دیگری که به این پروسه می پیوندند به فال نیک گرفته هرکدام مان خود را به تعهدات ذیل مکلف می دانیم :
۱ - هردو سازمان با ایمان راسخ معتقد به با ور متقابل می باشند .
۲ - هر دو سازمان صدای همدگر را صدای خود دانسته و در تمام مسایل از همدگر دفاع و پشتیبانی می کنند .
۳ - شورای شهری حزب ملی هیواد خود را مکلف می داند که در تمام برنامه های سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی حزب متحد ملی از فعالیت در امور سازماندهی گرفته تا شرکت فعال ، سهم داشته باشد .
۴ - شورای شهر مسکو حزب ملی هیواد افغانستان قبلا از رهبری خود خواسته است که در سایت حزب ملی هیواد افغانستان بخشی را برا یبازتاب فعالیت های شورای شهر مسکو حزب متحد ملی افغانستان ایجاد کند.مطالب این بخش از جانب شورای شهر مسکو حزب متحدملی تهیه می گردند .
۵ - شورای شهر حزب ملی هیواد افغانستان در محموع از رهنمود های،دساتیر و اقدامات میهنی حزب متحد ملی پشتیبانی کرده هر سند قابل توزیع وتوضیح این حزب را استقبال آن راکار مربوط به خود دانسته از آن ها حمایت کرده، برعلاوه سهم گیری در نشر آن، به سمع اعضای حزب ملی هیواد درمسکو می رساند .
۶ - شورای شهر حزب متحد ملی افغانستان درتمام برنامه های سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی حزب ملی هیواد ونهاد اجتماعی جامعه افغانی از سازماندهی گرفته الی عضویت تا سطح رهبری، فعالانه سهم می گیرد .
۷ - شورای شهر حزب متحد ملی افغانستان از برنامه ها ،اعلامیه و سایر اسناد صادر شده از جانب حزب ملی هیواد افغانستان پشتیبانی و اعلام حمایت کرده آن را به سمع اعضای حزب متحد ملی می رساند .
۸ - هر دو حزب در صورت ضرورت در جلسات همدگر شرکت ورزیده و همچنان هیات رهبری جبهه ماه یک بار جلسه می کند و در آن کارکرد های گذشته را بررسی کرده ،طرحها وبرنامه های جدیدی را رویدست می گیرند .
۹ - هردو حزب با باورکامل اعلام می دارندکه در تمام موارد سیاسی ، اجتماعی،فرهنگی وغیره اهداف مرامی جبهه خود را حفظ می کنند و دیگر سازمان ها واحزاب همسو را جهت شرکت در این پروسه فرامی خوانند .
۱۰ -هر دو حزب از تمام سازمان ها وشورا های مربوط به احزاب متحد ملی و وملی هیواد در سراسر فدراتیف روسیه تقاضا می کنند که با خوانش این سند، از این اقدام اعلام حمایت کنند تا باشد که جبهه ایجاد شده از جانب دو شورای شهر حزب متحد ملی و حزب ملی هیواد،به ایجاد یک جبهه در سراسر فدراتیف روسیه ارتقا یابد .
۱۱ -سازمان های شهری حزب ملی هیواد افغانستان و حزب متحد ملی افغانستان مقیم مسکو ازتمام سازمان ها و احزاب مترقی وهمسوی کشور صمیمانه می خواهند در صورتی که مواد این برنامه با پالیسی احزاب و هیات های رهبری شان مغایرت نداشته باشد واز سوی دیگر این برنامه برای شان قابل قبول واقع گردد، می توانند حمایت شان را اعلام کنند و با حقوق مساوی مندرج این برنامه شامل جبهه شوند .
۱۲ -از هردو حزب به تعداد پنج پنج نفر را جهت هیات رهبری جبهه معرفی شدند .

بنا م از چنین اقدام شریفانه دوحزب ما پشتبانی عمیق خویش را اعلام نموده واین اقدام را یګانه را حل تمام معضلات در مورد احزاب چپ دموکراتیک در افغا نستان میدانیم و وحدت ضامن رسیدن به مقصدو بقاء ماست ،نه جدایی وتفرقه. صدای شهیدان ازگور وخون پاک انها چنین میطلبد: همه رفقائیکه باهم تعهد سپرده بود ایم، مارافراموش نه نموده، بازهم یکجا به پیش رزمیده، به این طریق خون های ریخته شده ما به هدر نه رفته بلکه اهدا ف شرافتنمدانه ان درذهن وقلبهای شمارفقا زنده وجاویدان وفراموش ناشد نی باقی خواهد بود ما به ارزو این هستم که تمام احزاب چپ دموکراتیک در یک جبهه واحد دموکرات با هم یکجاه عمل نماید واز این طریق مصدر خدمت به مردم افغا نستان ګردد . پای رحمت اله روان