بايد کمبودى هاى جامعه تشخيص و براى علاج آن کار شود .

سیاسي
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

قاضى محمودالحسن جاهد

تشخيص کمبودى هاى جامعه کار آسان نيست ، هر کس نمى تواند که آنرا تشخيص نمايد ، متخصصين کار فهم که در ميان اجتماع قرار داشته باتحليل و ارزيابى دقيق ، با خصايل، خواست ها و تمايلات مردم آشنايى کامل داشته باشند، مى توانند که کمبودى ها را تشخيص درست نموده بعد  از آن در جستجوى راه هاى علاج آن شوند.

بايد متخصصين که براى راه يابى حل مشکلات گام بر مى دارند، دلسوز و مهربان باشند باوجود دلسوزى متعهد بوده منافع اجتماع را بر منافع فردى و گروهى ترجيح دهند از روى عقده ، کينه و حسادت کار نکنند.

متخصصين کار فهم موجود اند  اما روى منافع فردى و گروهى مى چرخند و عده اى هم از قدرت سوء استفاده مى کنند و براى اشباع نفس و تجلى قدرت ، به جاى اينکه خلا را پر سازند خلاهاى ديگرى را ايجاد و مشکلات را بيشتر مى سازند.

اتکاء به متخصصين که فکر و دماغ شان مسخ شده است، ضياع وقت و اعتماد بى جاى است، بايد براى تربيت متخصصين ديگرى دست به کار شد و از ميان جوانان کادر هاى علمى و متخصصين کار فهم و کارشناس در نظر گرفت تا ازيکسو براى کدرهاى دلسوز جوان، صحنه سازى نموده . دروازه هاى رشد را براى شان باز کرد و از جانب ديگر دست معامله گران تجارتى را کوتاه کرد که تخصص را وسيله تجارت و بازاريابى خود گردانيده اند.

تا هنوز در کشور ما نظام قوى ، نيرومند ومتکى به خود به وجود نيامده است در انتخابات، گروه ها و ا قوام بر منافع خود ترکيز و براى رسيدن به قدرت و بهره بردارى از قوت ايتلاف ها را تشکيل مى دهند، مسلماً اين کاربرد هنوز در اذهان موجود و براى انتخابات بعدى روى اين فکر کار مى شود اگر جريان تشکيل حکومت سازى بر همين منوال جريان داشته باشد حال اين ملت بهبود نمى يابد و اين وطن دستخوش معامله گران و حوادث قرار داشته از گرو آنها نجات نمى يابد.

براى اينکه اين تراژيدى حيرات انگيز و جانکاه را از بيخ و بُن بر کنده را ه را براى آسايش ملت باز کنيم، لازم است که انديشه استقلال فکرى، حاکميت اسلام و آسايش ملت بر محور عقيده و ايمان را رشد دهيم و در ميان اشخاص و گروه ها و بالخصوص در ميان جوانان کار فکرى و فرهنگى نمائيم . عواقب و پيامدهاى ناگوار روند جارى کشور را با همه قباحت ها و بدى هايش بيان کنيم و از نتايج سودمند اخوت و برادرى اسلامى و خصايل نيکوى ايثار، حفظ حرمت و احترام به شعار دينى، مردم را کاملاً آگاه و براى تطبيق عملى آن در اذهان و افکار کار کنيم تا بتوانيم راه را براى سعادت ،نجابت ووحدت، باز کرده در آينده شاهد نظام واقعى اسلامى شده همآهنگى را در ميان همه ملت ايجاد نمائيم.