اعتراف اصف علی زرداری ریئس جمهور پاکستان .

زیرمتون
Typography
  • Smaller Small Medium Big Bigger
  • Default Helvetica Segoe Georgia Times

اصف علی زرداری ریئس حمهور پاکستان بعد از بازګشت شان از امریکا بتاریخ ۱۲.۵.۲۰۰۹ در یک ګفتګو با شبکه ان.بی.سی اعتراف کرد وګفت:سازمان اطلاعاتی مرکزی امریکا(سیا) وسازمان اطلاعاتی نظامی پاکستان(ای.اس.ای) عامل بوجود امدن پدیده طالبانیسم در منطقه است.
زرداری درجریان مصاحبه به این شبکه امریکایی،اعتراف کرد: من فکر می کنم که این بخشی از گذشته ما و گذشته شماست. سازمان اطلاعات نظامی پاکستان و سیا با هم طالبان را بوجود آوردند .
در همین رابطه چند روز گذشته سید یوسف رضا گیلانی صدراعظم پاکستان بدون اینکه اشاره خاصی به کدام کشوری داشته باشد، برخی طرف های خارجی را متهم به کمک به طالبان کرد. هیلاری کلینتون وزیر خارج امریکا نیز در اظهاراتی در 23 اپریل اعتراف نمود و گفت که این امریکا بود که برای مبارزه با شوروی طالبان را بوجود آورد، اما اکنون خود گرفتار این مخمصه شده است .
زرداری اعلام کرد که نیروهای نظامی پاکستان به مبارزه علیه طالبان در دره سوات و احیای امنیت در این بخش بحران زده ادامه خواهد داد .
-همچنان رییس‌جمهور پاكستاندرمورد رهبر القاعده اظهار داشت: كه اسامه بن لادن، رهبر القاعده ، زنده نیست .
اصف علی زرداری، رییس‌جمهور پاكستان هم‌چنین بن لادن را مامور امریكا دانست كه در سال 1989 دولت بی‌نظیر بوتو را تهدید به سرنگونی كرد .
زرداری در گفتگو با شبكه خبری ان.بی.سی در پاسخ به این سوال كه “بن لادن كجاست”؟ گفت: ((من پیشتر هم گفته‌ام كه فكر نمی‌كنم بن لادن زنده باشد. زیرا از همكاران خود در سى اى اى در مورد بن لادن سوال كرده‌ام، انها هفت سال است كه از بن لادن رد و نشانه‌ای ندارند و چیزی نشنیده‌اند ((
در جواب به سوالی كه چرا پاكستان به طورفعالانه در جستجوی بن لادن نبوده وی ګفته است : ((جهان به دنبال اوست و ما هم بخشی از گروه جستجوی جهان هستیم ((.
رئیس جمهور پاکستان در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی ادعای برخی مقامات غربی مبنی بر سقوط کشورش به دست طالبان را رد کرد .
«آصف علی زرداری» در مصاحبه با شبکه خبری ان.بی.سی با بیان این مطلب در ادامه گفت: پاکستان کشوری با 180 میلیون جمعیت است و این جمعیت بسیار بیش تر از تعداد شورشیان است، پس در نتیجه پاکستان سقوط نمی کند .
رئیس جمهور پاکستان در ادامه با پذیرفتن این نکته که در داخل این کشور با طالبان مشکل دارند، خواستار اقدام مشترک بین المللی برای مقابله با این گروه شبه نظامی شد .
زرداری در ادامه با تهدید خواندن طالبان برای جهان گفت: فکر می کنم باید استراتژیی را بیابیم که در این استراتژی همه با هم علیه این تهدید اقدام کنیم، زیرا این تهدید فقط برای پاکستان و یا افغانستان نیست، بلکه تمام جهان را تهدید می کند .
رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر لزوم مبارزه جهانی با طالبان گفت : فکر می کنم جهان نیازمند درک این نکته است که طالبان مشکل جدید قرن 21 است و این یک جنگ جدید است .
زرداری این سخنان را در جواب به اظهارات جنرال «دیوید پتریوس» قوماندان نیروهای مرکزی آمریکا در خاورمیانه مبنی بر این که ګفته بود پاکستان تا دوهفته سقوط می کند، ایراد کرد .
امروز رهبران پاکستان درک کردن وبه این حقیقت پی بردند که شعله های اتش راکه بخاطر سوختن افغا نستان تازه کرده بود امروز در همان شعله های اتش خودشان می سوزد واعتراف به اعمال ګذاشته های خود مکند ،مګرم مردم با دانش افغا نستان بازهم به همین اعتراف های که اغراض شخصی دران دیده میشودتا وقتی بازی نخواهد خورد تا تمام رهبران سیاسی ونظامی کشور پاکستان ازمردم افغا نستان معذرت نه خواهند ونظا میان پاکستانی خصوصا سران سازمان ای.اس.ای به جرم دخالت در امور داخلی افغا نستان به میز محکمه بین لمللی به صفت جنا یت کاران جنګی کشا نیده شود
باوجودی که مردمان دو کشور( پاکستان و افغانستان) مسلمان و باهم برادرند، ولی دولتمردان پاکستان طی دهه های اخیرعلیه منافع مردمان بی دفاع پاکستان و افغانستان عمل کردند و سبب پیوند زدن نام های بنیادگرایی، خشونت و تروریست توسط غربی ها به آن ها شده و آنان را به مشکلات و بدبختی کشانیدند. مسؤولان پاکستان به اساس پلان های استراتژیکی شان درمنطقه، به مناقشات وایجاد حس بد بینی تلاش کرده گروه ها، اشخاص وافراد افراطی را بنام های طالب والقاعده درایالات قبایلی وسایر مناطق پاکستان متمرکزنموده و به تربیت وتجهیزنظامی آنان پرداختند. مسئولیت تنظیم واستفاده از این گروه های دهشت افگن به دوش سازمان استخبارات ای.اس.ای میباشد. این سازمان با استفاده ازنام اسلام به صدها وهزارها خانواده و انسان معصوم وبیگناه را با انجام قبیح ترین اعمال به خاک وخون کشانید واکنون وضعیت اقتصادی وامنیتی درپاکستان برهم خورده ومردمان آن درحالت اضطراب، ارعاب ونگرانی بسرمی برند ودرحالت مهاجرت های اجباری قراردارند .
این اعترافات اصف زرداری در حالی است که قرار است سومين نشست همکاري‌هاي اقتصادي منطقه‌اي در مورد افغانستان ، روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه اين هفته در اسلام آباد پايتخت پاکستان با حضور نمايندگان بيش از 40 کشور از جمله اشتراک ریئس جمهور افغانستان محترم کرزی صاحب برگزار مي شود
گرچه اقرار به تبانی سیا و آی اس آی در پروژه طالبان و دست داشتن در ویرانی و خونریزی مردم ما سخن تازه نیست اما سوالی که از آقای زرداری باقیست؛ این است که مونتاژ این پدیده زشت و افراطی را دستان ظریف کدام مسوول پاکستانی تکمیل کرد؟
متاسفانه در زمان صدراعظمی بی نظیر بوتو خانم اصف زرداری بود که طالبان بحیث جاده پاک کن مسیر جغرافیای خون و آتش؛ باید پاکستان را با پاره کردن تاریخ و قلب افغانستان به آسیای میانه که آن زمان نیازمند سرمایه گذاری اقتصادی و در مخمصه ایدیالوژیک و استراتژیک بسر میبرد؛ وصل میکرد ؛ ایجاد شد. آنزمان خانم بی نظیر این پروژه را منظور کرد و دست همکاری و نقش رهبری امریکا؛ انگلیس وعربستان سعودی را با این نیت با گرمی فشرد که فکر میکرد افسار این اسپ سرکش را همچنان و برای همیشه در اختیار خواهد داشت و تمام حریفان در افغانستان و منطقه را به وسیله این گروه بی باور به ارزشهای مشترک انسانی خواهد ترسانید .
اما بازدهی کار طوری دیگر است؛ امروز طالبان به چالش اساسی در برابر تمامیت ارضی و حاکمیت ملی پاکستان تبدیل شده و آقای زرداری را وادار به مصالحه و مصافحه کرده است. طالبان که تا دیروز مطیع وآله دست خانم بی نظیر بودند؛ امروز تهدید جدی برای آقای زرداری بحیث وارث خون وی شده و هر لحظه امکان دارد سرنوشت وی را با سرنوشت خانمش گره زنند. اگر امروز خانم بی نظیر زنده بود و این وضعیت درهم و برهم کشور تحت قیادت شوهر و ریشه دوانی طالبان در نقاط مختلف پاکستان را میدید؛ حتما از شرم و یا ترس سکته فلبی میکرد .
اما امروز که موصوفه بدست مار های پرورش داده خود کشته شده و القاعده لوله های تفنگ را بسوی اسلام آباد جایی که جانشین و شوهر بی نظیر حاکمیت را بدست دارد؛ نشانه گرفته اند؛ اقرار به معمای ظهور طالبان؛ دیگر دیر شده و بجای گذشته تلخ؛ باید آقای زرداری به امروز تاریک و فردای مبهم کشور خود فکر کند و تا دیر نشده از مردم ما بخاطر این جنایت تاریخی و اشتباه جبران ناپذیر خانم خود بحیث وارث تمام شیرینی ها و تلخی های دوران زمام داری موصوفه معذرت بخواهد تا از شر این بلا رهایی یابد .

کسانی که در افغانستان دل به همگرایی و یارگیری از تفنګسالاران وترورستان برای سنگین کردن وزنه اجتماعی و قومی خود کرده اند؛ باید درس عبرت از سرنوشت رهبران پاکستانی گرفته و بیش از این به این گروه باجدهی نکنند که عاقبت همان خواهد شد که آقای زرداری امروز با آن دست و گریبان است پای رحمت اله روان